Contrar a ceea ce cred unele persoane, externalizarea salarizării nu este un concept care presupune acceptarea sau refuzarea. Dumneavoastră decideți ce sarcini preferați să încredințați unei terțe părți și ce sarcini păstrați la nivel intern. Prin urmare, fiecare proiect de externalizare începe prin stabilirea domeniului de aplicare. Pentru a vă ajuta cu acest exercițiu, am enumerat câteva sfaturi profesionale.
Nr. 1 Păstrați ceea ce vă mulțumește
Externalizarea salarizării nu este doar menită să ușureze sarcina de lucru, ci poate crește și satisfacția la locul de muncă. Cu alte cuvinte, puteți împușca doi iepuri dintr-o lovitură. Aceasta implică externalizarea sarcinilor de salarizare care sunt cele mai de temut în cadrul departamentului de resurse umane. De exemplu, mulți responsabili cu salarizarea ar prefera să răspundă la întrebările colegilor decât să introducă date despre absențe și performanță. Există un singur mod de a afla: întrebați-vă echipa. Descoperiți mai multe avantaje (și dezavantaje) ale externalizării salarizării.
Nr. 2 Predați sarcinile repetitive, laborioase și tehnice
Acest lucru este strâns legat de sfatul anterior, dar merge puțin mai departe. Un partener de salarizare experimentat poate executa adesea sarcini manuale mult mai eficient, economisind multe ore în fiecare lună. Instrumentele, sistemele și procesele inovatoare cu o eficiență dovedită, precum și o perspectivă nouă asupra procesului dumneavoastră de salarizare pot face minuni atunci când sunteți copleșit. Într-adevăr, externalizarea și optimizarea merg mână în mână, așadar faceți o listă a sarcinilor de salarizare care ar putea funcționa bine cu un mod de lucru mai metodic sau mai tehnologic.
Nr. 3 Gândiți întotdeauna înainte
Gândiți-vă la anii următori. Responsabilii dumneavoastră cu salarizarea actuali vor rămâne în aceeași funcție sau vor evolua în organizația dumneavoastră? Nu uitați: atragerea și păstrarea expertizei corecte în salarizare nu este ușor de realizat în prezent. Cu alte cuvinte, aveți pregătit un plan B sau externalizați acele sarcini care sunt cel mai probabil să cauzeze probleme în cazul în care cineva părăsește echipa. Dând dovadă de o atitudine proactivă, veți evita să fiți pus în situația de a face alegeri rapide – și poate nepotrivite.